شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: تهران شهری است که به‌دلیل موقعیتش از لحاظ دسترسی به سازمان‌ها و ادارات بزرگ کشور، مراکز درمانی مجهز، نمایشگاه‌ها و همایش‌های بزرگ، مقصد بسیاری از مسافران از نقاط مختلف ایران است.

هتل سنتی در شهر اصفهان

علاوه بر اين هستند مسافراني كه به قصد بازديد از شهر و جاذبه‌گردشگري هم به آن سفر كنند اما همه اين مسافرها پيش از سفر، يك دغدغه مشترك دارند و آن هم محلي براي اقامت در تهران است. پيدا كردن يك مكان مناسب كه با نيازهاي مسافر مطابقت داشته‌باشد و همچنين هزينه آن با جيب او بخواند كار چندان دشواري نيست اما نيازمند جست‌وجوي كافي است. البته پيش از جست‌وجو لازم است كه توقع خود را از محل اقامت‌تان مشخص كنيد؛ مثلا ممكن است شما اقامتگاهي را فقط براي اوقات استراحت و خواب خود بخواهيد يا موقعيت جغرافيايي آن محل از نظر نزديكي به اداره‌ها و وسايل نقليه عمومي براي‌تان مهم باشد يا بخواهيد اوقات خوشي را در آخر هفته و تعطيلات با خانواده خود بگذرانيد و لذت بردن از فضاي محل اقامت‌تان هم براي شما مهم باشد. همه اينها مي‌توانند فاكتورهاي تعيين كننده‌اي در انتخاب يك محل اقامت مناسب باشند كه ما سعي كرده‌ايم اطلاعاتي از اين اقامتگاه‌ها را براساس هزينه‌‌شان در اختيارتان بگذاريم.

  • حدود ۵۰ هزار تومان

با مبلغي بين ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان مي‌توانيد مسافرخانه‌اي در مناطق مركزي و جنوبي شهر تهران پيدا كنيد؛ مسافرخانه‌هايي حد فاصل ميدان فردوسي تا راه‌آهن. اين مبلغ در واقع براي يك اتاق يك تخته درنظر گرفته‌شده كه معمولا داراي يك تلويزيون است. چنين اتاقي به سرويس بهداشتي يا حمام مجهز نيست و بايد از سرويس بهداشتي عمومي در آن استفاده‌ كنيد اما از نظر رعايت نظافت مشكلي ندارد. درصورتي كه بخواهيد در چنين مسافرخانه‌اي يك اتاق با حمام بگيريد بايد حدود ۵۵ هزار تومان براي هر شب اقامت بپردازيد. چنين محل اقامتي براي كساني كه براي انجام كار اداري در مركز شهر يا دسترسي به بازار تهران سفر مي‌كنند مي‌تواند مناسب باشد. علاوه بر آن براي دسترسي به نقاط ديگر شهر نيز به ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس‌هاي بي‌آر تي نزديكند؛ اما مثلا براي صرف صبحانه يا وعده‌هاي ديگر غذايي نمي‌توان روي آنها حساب كرد چون معمولا به رستوراني در مجموعه خود مجهز نيستند. لازم به ذكر است به ازاي هر نفر و دريافت يك سرويس اضافه براي خواب در اين اقامتگاه‌ها بايد چيزي حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان اضافه بر مبلغ اصلي بپردازيد.

  • حدود ۸۰ هزار تومان

با اين مبلغ دست‌تان براي انتخاب كمي بازتر است. شما حتي با ۶۰ هزار تومان مي‌توانيد مسافرخانه‌ها را فراموش كرده و در هتلي با يك يا 2 ستاره اتاقي يك‌تخته بگيريد كه البته اگر بخواهيد اين اتاق به حمام مجهز باشد هزينه‌اي كه مي‌پردازيد تا حدود 80تا ۹۰هزار تومان افزايش مي‌يابد. اين هتل‌ها را بيشتر حوالي بازار تهران مي‌توانيد پيدا كنيد كه اقامتگاه خوبي براي آن دسته از مسافراني هستند كه مي‌خواهند به اين مركز نزديك بوده يا به بافت قديمي و بسياري از موزه‌هاي تهران دسترسي داشته‌باشند. شايد باورتان نشود اما با چنين مبلغي مي‌توانيد از مواردي مثل اينترنت در اتاق، كافي‌نت و صندوق امانات برخوردار شويد. حتي برخي از اين هتل‌ها داراي امكانات مثل پاركينگ اختصاصي نيز هستند اما از طرفي اگر اين امكانات از اهميت چنداني براي شما برخوردار نيست مي‌توانيد با حدود شبي 70 تا 80 هزار تومان يك اتاق يك تخته در مسافرخانه‌اي همين حوالي پيدا كنيد.

  • حدود ۱۲۰ هزار تومان

شما با حدود 110 هزار تومان مي‌توانيد يك اتاق در يك هتل 2ستاره خوب حوالي ميدان هفت تير تا طالقاني پيدا كنيد. اقامت در چنين محلي براي كساني كه براي خريد به تهران سفر مي‌كنند يا براي كارهاي اداري يا درماني روانه اين شهر شده‌اند مناسب است. دسترسي به خطوط اتوبوس و مترو از ديگر مزاياي اقامت در اين حوالي است. علاوه بر آنكه هتلي با اين مشخصات و هزينه مي‌تواند امكاناتي مثل يخچال و تلويزيون در اتاق، رستوران يا كافي‌شاپ و خشكشويي را در اختيار شما بگذارد. اگر دسترسي به مراكز خريد و درماني براي شما مهم نيست و در عوض مي‌خواهيد به مراكز فرهنگي - هنري و بافت تاريخي نزديك باشيد، اقامتگاه‌هاي حوالي چهارراه وليعصر گزينه خوبي هستند، گرچه ممكن است هزينه آنها براي اتاقي يك تخته تا حدود 120هزارتومان افزايش يابد. لازم به ذكر است كه اگر با چنين مبلغي به‌دنبال اتاقي 2 تخته مي‌گرديد، مي‌توانيد سراغ مسافرخانه‌هاي درجه يك برويد و با حدود 115هزار تومان اتاقي 2 تخته با حمام بگيريد چراكه با اين ميزان در هتل‌هاي يك و 2 ستاره گزينه‌اي پيش روي‌تان قرار نمي‌گيرد.

  • حدود 150 هزار تومان

اين مبلغ علاوه بر آنكه مي‌تواند پيشنهادهاي خوبي را براي رزرو اتاقي يك تخته در هتل‌هاي بهتر پيش روي شما قرار دهد، گزينه‌هاي مناسبي را براي اقامت خانوادگي و اتاق‌هاي 2 تخته يا بيشتر در اختيارتان مي‌گذارد. اگر به اقامت در هتل به چيزي بيش از يك استراحتگاه نگاه مي‌كنيد و مي‌خواهيد با وجود يك سفر كاري از محل اقامت خود هم لذت ببريد، با حدود ۱۴۵ تا ۱۵۵ هزار تومان مي‌توانيد در دل شهر تهران هتلي 3 ستاره بگيريد كه نسبت به هتل‌هاي 2 ستاره لوكس‌تر و مجهزترند. اگر هم مايل هستيد هتل شما به دور از هياهوي شهري باشد، با حدود 140 تا 150 هزار تومان اتاقي يك‌تخته حوالي محله چيتگر، منطقه ۲۲ تهران يا حتي منطقه شمشك بگيريد تا علاوه بر آرامش، از طبيعت و هواي پاك لذت ببريد. براي اقامت خانوادگي و بهره‌مندي از آرامش اينچنيني در شهر شلوغي مثل تهران نيز مي‌توانيد با حدود 140 هزار تومان در نزديكي درياچه خليج‌فارس اتاقي ۲ تخته پيدا كنيد. از طرفي اگر تصميم داريد با خانواده از بافت تاريخي و موزه‌هاي شهر بازديد كنيد و به مراكز خريد هم دسترسي داشته‌باشيد حتي مي‌توانيد اتاقي ۳ تخته در يك هتل يك ستاره حوالي بازار تهران پيدا كنيد.

  • آشنايي با بازار اقامت

وقتي صحبت از اقامتگاه‌هاي مختلف مي‌كنيم ممكن است اين سؤال پيش بيايد كه چه فاكتورهايي باعث مي‌شود به يك محل اقامتي بگوييم مسافرخانه و به اقامتگاهي ديگر هتل يك يا 2 ستاره؟ مسافرخانه‌ها در واقع محلي براي خواب و استراحت تعريف مي‌شوند و امكاناتي مثل سرويس بهداشتي به‌صورت عمومي و مشترك با ديگران در اختيار مسافر قرار مي‌گيرد، از طرفي ممكن است با مسافرخانه‌اي مواجه شويم كه با هزينه‌اي بيشتر امكاني مثل حمام و سرويس‌هاي بهداشتي مجزا در هر اتاق داشته‌باشد كه بعضا به چنين محلي مهمان‌سرا هم مي‌گويند. هتل‌ها با اين اقامتگاه‌ها متفاوت هستند و اغلب به‌صورت پيشرفته‌تري اداره شده و بسته به درجه‌بندي كيفي‌شان امكانات ويژه‌اي به مسافران مي‌دهند. هتل‌هاي يك ستاره معمولا داراي اتاق‌هايي هستند كه بايد به، تلويزيون، سرويس بهداشتي و حمام مجهز باشند و علاوه بر آن هر روز نظافت شوند، اين هتل‌ها ممكن است به امكاناتي مثل رستوران و پاركينگ اختصاصي نيز مجهز باشند كه در آن صورت به‌عنوان هتل‌ يك ستاره ممتاز شناخته مي‌شوند. هتل‌هاي 2 ستاره تمام امكانات ذكر شده هتل يك‌ستاره را بايد دارا باشند، علاوه بر آنكه حتما بايد به رستوران مجهز بوده و وعده‌هايي مثل صبحانه را براي مسافران سرو كنند. اين هتل‌ها همچنين موظفند وسايل بهداشتي مثل شامپو، مسواك، خمير دندان و حوله را در اختيار مسافران خود بگذارند. ساختمان هتل‌هاي 3 ستاره معمولا چشم‌انداز زيبايي داشته و در محل‌هاي بهتري از شهر بنا مي‌شوند. اين هتل‌ها فضاي ورودي بزرگي دارند به‌صورت ۲۴ ساعته براي پذيرش مسافران آماده هستند. اتاق‌هاي اين هتل‌ها دكوراسيون زيباتري دارند و كيفيت وسايل خواب در آنها بالاتر است. اين اتاق‌ها معمولا به تلفن و يخچال نيز مجهز هستند. علاوه بر اين، هتل‌هاي 3 ستاره امكانات تفريحي مثل استخر را نيز به مهمانان خود ارائه مي‌كنند. در كنار اين نوع اقامتگاه‌ها هتل‌ آپارتمان‌ها را داريم كه نوع درجه‌بندي آنها متفاوت است. اين هتل‌ها معمولا داراي سوئيت‌هاي مجزا هستند كه شما حتي مي‌توانيد داخل آنها از امكاناتي مثل آشپزخانه برخوردار و خودتان براي آشپزي دست به‌كار شويد. البته اين هتل‌ها به امكاناتي مثل نظافت روزانه و همچنين اينترنت، حمام و سرويس بهداشتي در سوئيت‌ها نيز مجهز هستند.

کد خبر 326406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha